Connect with us

Busted

Busted: American journo claims LP connived with US, CIA to terrorize Marawi City? Misleading headline!

Published

on

A video of a woman identified to be an American journalist by some blogs and social media pages online has been circulating on Facebook. Headlines claimed that she was exposing how the Liberal Party connived with the US and Central Intelligence Agency (CIA) brought terrorism to Marawi City.

Facebook Links showed that one of the blogs covering the alleged expose is dugongmaharlika.com, whose article has already been shared over 8,400 times, as of writing.

Cindy Kay CurrierFacebook search results also showed that videos bearing the same headline have been viewed over a million times after they were uploaded by Facebook pages “Duterte Today” and “Dolly Modo Ridings,” among others.

Cindy Kay Currier

The video actually originated from a YouTube page called “Rise Together.” Meme Buster later found out that it was owned by a certain Cindy Kay Currier.

Cindy Kay Currier

advertisement

In her YouTube video uploaded on May 28, “Morning views: US secret plan to remove Philippine President Duterte,” Currier said that she would be doing a “morning brief” on the rash attacks from the ISIS, but that she would be focusing more on the attacks in the Philippines. She also said that she would “present” three reports – two about the IS attacks and one about the plot to oust Duterte.

She went on to give an introduction to the report about the plot uncovered to oust Duterte, how the US refused to sell weapons to PH, and how the Khazarian mob or “Controllers” want to start a war to keep their control.

Her video then went on to cover the three reports she promised. The following topics were shown:

Basically, her “morning brief” was simply all about reading the three reports cited above. Yes, this is what the headlines from dugongmaharlika,com and Duterte Today Facebook page are claiming to be an “expose.”

Cindy Kay Currier

For one, the third report Currier read in her YouTube video was something that the US Embassy in the Philippines already denied.

We looked into geopolitics.co (Covert Geopolitics) and found this article from mediabiasfactcheck.com that identified Covert Geopolitics as a news and opinion site that tends to delve more on conspiracy theories. It noted how geopolitics.co claimed that the 7.8 magnitude earthquake in Indonesia was caused by HAARP as a revenge against the country for rejecting Khazarian demands.

“What makes a good conspiracy is one that cannot be proven or dis-proven, but sounds like it could possibly happen,” noted mediabiasfactcheck.com.

We also looked into Currier and found a blog called hoaxteadresearch.wordpress.com that enumerated several unverified claims, such as how human baby meat is being served in 90% of the American fast food restaurants, among other outrageous claims.

Cindy Kay Currier

Currier even claimed that United Kingdom’s Queen Elizabeth II is actually the Hollywood actress Betty White! Yep, she is making a claim that the British monarch is being played by an actress.

In her YouTube video description, she wrote, “There are off-world malevolent beings writing the script for those we deem as royalty, dignitaries, and government officials. These people are actors playing roles. We need to launch investigations to positively identify these people and bring them to trial if warranted. We also need to offer forgiveness for those who desire it; but most importantly, we must protect humanity.”

She claimed that not all humans are 100% humans. They are part reptile because their DNA has been tinkered with by the same people who made Hollywood. Wow! Talk about “expose!”

Do you believe her?

Cindy Kay Currier

But her expose was only further made misleading by the titles used by blogs like dugongmaharlika.com and Facebook page “Duterte Today” as they claimed that Currier is an American journalist when she is not.

Moreover, Liberal Party was not mentioned in the video Currier created about the Marawi City conflict and the alleged planned ouster of Duterte by the US government and CIA.

Unfortunately, many netizens mostly end up reading the headlines without bothering to see the whole content, in this case, Currier’s 39-minute video.

To clear things up, Currier is not exactly a reliable source after all her conspiracy theories. Moreover, she merely read two Marawi-related news stories from the mainstream media and a now debunked report about America’s alleged plan to oust Duterte. The headlines about her being an American journalist linking the LP, CIA, and the US government to the Marawi City conflict are all misleading.

Sources: ( globalnation.inquirer.net , mediabiasfactcheck.com , hoaxteadresearch )

Be Informed. Beat the Trolls, Share the Truth!

advertisement

Busted

Busted: Robredo wants to add years to the K-to-12 program? It’s fake news!

Published

on

Vice President Leni Robredo’s office released a statement debunking social media posts claiming that she wants to add a few more years to the K-to-12 program. This came after several posts started circulating about how Robredo allegedly said that she wanted to add a few more years to the K-to-12 program, angering netizens.

A certain tweet on March 1, 2020 showed the vice president’s photo along with these words: “Kulang ang K to 12 education system natin. Kelangan apat na taon sa Junior HS at apat na taon sa Senior HS.”

In January 17, the same image shared to the Facebook page “Raffy Tulfo In Action Supporters” also got shared over 6,000 times and triggered negative comments among the netizens.

Many social media users have lambasted Robredo over the said meme.

The unwarranted bashing and adverse reactions prompted her office to release an official statement debunking this false claim.

“Hindi totoong pinadadagdagan ni VP Leni Robredo ang mga taon sa K-to-12 program,” said the vice president’s office in a statement.

“Suportado ng Bise Presidente kung sakaling magkaroon ng review ng nasabing programa. Binibigyang-diin niya na kailangang siguraduhin na may tamang facilities at equipment ang mga specialized tracks, para mas maging madali ang pagtuturo nito at matiyak ang kahandaang makapagtrabaho ng mga mag-aaral sa kanilang pagtatapos,” it added.

In October 2019, Robredo did say that she was alright with reviewing how the K-to-12 program to determine how it could be further improved.

“Tumutugon rin ang kaniyang Tanggapan, kasama ang #AngatBuhay partners nito, sa pangangailangan ng tamang kagamitan. Nakapagbigay na ng kaukulang tools at equipment sa mga mahihirap na paaralan, gaya sa Mulanay sa Quezon, Panglao sa Bohol, at Sta. Maria sa Romblon,” the statement further said.

This is not the first time Robredo has been a victim of fake news. There were false claims, misleading headlines, and edited images or captions about how former Senator Bongbong Marcos has already won over Robredo, how she met former UN Secretary General Ban Ki Moon to oust President Rodrigo Duterte, or how her portrait was sold on eBay, something that a popular blogger apologized for.

Sources: ( inquirer.net , news.mb.com.ph )

Continue Reading

Busted

Busted: Walang kasalanan ang Tulfo brothers ayon sa imbestigasyon? It’s a misleading headline!

Published

on

An article has claimed that an investigation has found the Tulfo brothers to be not guilty. It says, “Lumabas Sa Imbestigasyon Na Walang Kasalanan Ang Tulfo Brothers,” as published by the website phworkit.top.

The story was even shared by Facebook pages “Ferdinand Emmanual Edralin Marcos” and “Rody Duterte MEDIA.”

However, the article merely contained a 10-minute YouTube video, which was a mix several video clips of different reports, some parts of which touched on the issues involving the P60 million tourism ads that aired on the PTV program of Teo’s brothers, the Tulfos.

One of the video clips showed that the CNN Philippines reported on why nepotism is considered corruption and abused of authority in the case of now-resigned Tourism Secretary Wanda and how her husband, Roberto Teo, served as the board member of the Tourism Infrastructure and Enterprise Zone Authority (TIEZA). But Roberto was appointed by former President Benigno Aquino III and has tendered his resignation from TIEZA effective June 30, 2018.

advertisement

Another video clip showing a CNN Philippines report of a Malacañang press briefing, where a reporter asked Presidential Spokesperon Harry Roque if Communications Secretary Martin Andanar would be among those investigated in the controversial placement of P60 million worth of tourism ads on the program of the Tulfos, who are Teo’s brothers, leading people to raise the issue of conflict of interest. As the PCOO chief, he also supervises the state-run PTV-4, where the Tulfos’ programs are a blocktimer.

Asked by yet another reporter what President Rodrigo Duterte’s comment was on the issue with the DOT and the Tulfos, Roque said that he did not know then because he had not talked to the President for a while and the investigation conducted by the Office of the President was ongoing then.

The headline used in the video is misleading. It meant to make people think that the Tulfo brothers have been cleared from the issue involving them with the controversial P60-million tourism ad deal.

However, reports showed that even after Teo resigned from her post on May 7, the Ombudsman will still continue with the probe into the scandal. The body requested from the Commission on Audit (COA) a copy of its DOT report involving the controversial P60-million worth of payments for ads aired on PTV on May 8. The investigation is still ongoing, which meant that they it has not yet cleared the Tulfos.

Executive Secretary Salvador Medialdea is also said to be investigating the scandal to determine the officials at fault at the DOT, People’s Television Network Inc. (PTNI), and the PCOO.

Ramon Tulfo, an Inquirer columnist, came out in the defense of his sister Teo and blamed  his younger brother Ben Tulfo for the controversy.

Party-list group Akbayan, however, said it was not enough for Teo to step down from her post. They wanted her to be prosecuted.

“The simple firing or resignation of corrupt officials will not put a stop to corruption in the government if this is not followed by swift prosecution and conviction,” the group said in a statement.

Akbayan also challenged President Duterte to file cases against Ben and Erwin Tulfo over the controversial ad transaction. Ben owns Bitag Media, which produced the PTV show “Kilos Pronto,” the program where the DOT ads were aired. His brother, Erwin, co-hosts the show with him.

Sources: ( newsinfo.inquirer.ne , thestandard.com.ph , cnnphilippines.com , rappler.com , news.abs-cbn.com , businessmirror.com.ph )

advertisement

Continue Reading

Busted

Busted: Legarda sinumbatan si Robredo na mag-resign bago pa lumabas ang resulta na panalo si Marcos? Misleading headline!

Published

on

Senator Loren Legarda allegedly confronted Vice President Leni Robredo and asked her to resign before the results would show former Senator Ferdinand “Bongbong” Marcos Jr. as the winner.

The video was posted by blog dailydu30.info on May 15, 2018. The vice presidential vote recount is still ongoing, so the headline must have been referring to the result of the recount. It also made it seem as though Legarda is telling Robredo that she is certain that Marcos would emerge as the winner in the recount.

The YouTube video is 20-minute long and Legarda’s face was immediately shown at the beginning of the video. However, if you finish watching it, you’d know immediately that the video was not taken recently. In fact, it showed a portion of the budget hearing for 2017 for the Office of the Vice President. Further research showed that the hearing was conducted in front of the Senate panel on August 22, 2017 and it lasted less than an hour before it was approved. Robredo herself attended the budget hearing to present an overview of the OVP’s plans for 2018.

Legarda served as the Senate panel’s chair.

During the hearing, Robredo reported how the OVP spent its funds, mainly for poverty alleviation.

advertisement

The Philippine Daily Inquirer reported that following the presentation on the fund allocation of the OVP, Legarda asked Robredo to send them a yearlong report on the needs of the sectors and areas that the OVP has reached while promising to help out on fulfilling those needs.

So unlike what the headline claimed, Legarda did not tell Robredo to resign from her VP post to make way for Marcos’ imminent victory. The headline is misleading and is merely playing with people’s emotions and gullibility.

However, Facebook page “Sara Duterte Worldwide Supporters” still shared it without verifying the headline’s claims.

There have been several fake stories involving Marcos and Robredo and the VP vote recount that we have busted. We debunked a misleading headline claiming that Marcos has already won, that Marcos won by 1,786 votes over Robredo, that Robredo would perform her tasks as VP until Marcos takes over, and that Marcos will replace Robredo.

Sources: ( philstar.comnewsinfo.inquirer.net )

advertisement

Continue Reading

What Others Read